sunnuntai 21. syyskuuta 2008

Rotumestaruustoko 21.9.2008



Meidän tokouraan Mallan kanssa sopisi hyvin eräästä lastenkirjastakin tuttu kysymys:
Ja kuinkas sitten kävikään?
Malla on koira, josta toivoin vähintään Miinaa potenssiin kaksi tokokoirana, ja josta olen tässä kesän aikana tullut siihen tulokseen, että ei siitä sellaista tule, eikä ole, eikä ole tarviskaan.
Ja kuinkas sitten kävikään?
Noh, tänään kokeessa Malla sitten olikin tokokoira.

Tuomari Salme Mujunen
Alokasluokka
Cossak's Wynne-Vauhgan (tuntuupa oudolta!)

Luoksepäästävyys 10 (x1) =10
Paikkamakuu 10 (x3) = 30
Seuraaminen hihnassa 9½ (x2) = 19
Seuraaminen taluttimetta 8½ (x4) = 34
Maahanmeno seuraamisen yhteydessä 9½ (x2) = 19
Luoksetulo 10 (x3) = 30
Seisominen seuraamisen yhteydessä 9½ (x2) = 19
Estehyppy 5 (x2) = 10
Kokonaisvaikutelma 9½ (x1) = 9½

180,5 pistettä, I-tulos, kp, 4.sija

Mun vertailukohta tosta koirasta on ihan väärä. Miinan sijaan mun pitäisi katsoa sääntökirjaa.
Malla suoritti kaikki liikkeet häntä pystyssä naama nauraen ja omaan mallamaiseen tanssahtelevaan tahtiinsa. Ja sehän riittää, ja on oikein, vaikka minä aina Käävän "suorittamista" parjaan.
Itseasiassa tänään minä olin (vaihteeksi taas) se, joka koiran vielä paremman suorituksen töpeksi hypyssä. En varmistanut, onko koira valmis, ja kun se meni maahan hypättyään sössin liikkeen lopun lähtemällä kehumaan koiraa ennen liikkurin lupaa.

Mutta meillä oli hauskaa, ja jos ei mitään muuta iloa ole niistä kaikista kokeista joissa olen Miinan kanssa mokaillut, niin se sentään, että Mallan kanssa osasin olla rento ja iloinen ja tehdä liikkeet pää pystyssä, niin kuin oikeasti olisin ollut varma, että koira osaa.

Ei kommentteja:

Lähetä kommentti